Concepting
Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze ideeën op een valide manier gedocumenteerd worden?
We zijn als groep begonnen met het in elkaar zetten van het concept. Hierbij zijn we begonnen met brainstormen voor ideeën. Vervolgens hebben we besloten wat we wilden maken en heb ik gekeken naar diverse GDD templates om te bepalen wat er wel en niet in ons GDD zou moeten staan. Tot slot heb ik nog naar specifieke onderdelen daarvan zoals de game flow gekeken.
Onderzoeksmethoden
Library
- Literature study + Design pattern research
Ik ben begonnen met het zoeken naar verschillende templates van GDD's. Er zijn veel verschillende templates en ik koos ervoor om er niet specifiek 1 te pakken, maar de meest relevante stukken voor ons project uit meerdere templates samen te brengen. Een aantal van de bezochte websites zijn te vinden in de bronnen
Workshop
- Brainstorm
We zijn gezamelijk als groep ervoor gaan zitten om op een whiteboard alle ideeën die we hadden uit te schrijven. Dit was nadat we een goed idee hadden geschetst van wat voor game we wilden hebben.
Resultaat
Het uiteindelijke resultaat is te vinden in de vorm van een GDD.
Validatie
Eerst ben ik na de opzet van het Game Design Document, naar alle groepsgenoten gegaan om te kijken of er nog een belangrijk stuk mist in het document of dat ze het met de opzet eens waren.
Nadat we het allemaal met elkaar eens waren en het document ingevuld hadden, hebben we als groep het document voorgelegd bij de stakeholders om te kijken of ze het overal mee eens waren.
Gebruikswijze
Het Game Design Document gebruiken we om taken op te zetten in Trello en om een richtlijn te hebben hoe alles eruit moet komen te zien.
Bronnen
- Game Design Document Template. (z.d.). Nuclino. Geraadpleegd op 22 december 2021, van https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template
Denys Kliuch. (2021, 6 september). Game Design Documents: Instructions and Examples. Whimsy Games. Geraadpleegd op 22 december 2021, van https://whimsygames.co/blog/game-design-instructions-examples/