Game Polishing (Realisatie)
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle problemen, beschreven in de taak "polish", bij de eindoplevering netjes opgelost zijn?
In de entry Game Polishing (Preparatie), is terug te vinden hoe ik tot een hele lijst aan mogelijke verbeteringen ben gekomen binnen onze game. De volgende stap is om al deze verbeteringen ook daadwerkelijk te implementeren binnen onze game. Ik ben deze challenge samen met Jasper aangegaan.
Onderzoeksmethoden
Field
- Task analysis
Na het noteren van alle mogelijke taken was het belangrijk om goed af te spreken wie wat ging doen. Het is namelijk onhandig om met zijn tweeën tegelijk aan dezelfde scene te werken aangezien dit voor problemen zou zorgen met Git. Om deze reden communiceerde we heel nauw om dit te voorkomen zonder elke keer op elkaar te hoeven wachten.
Showroom
- Peer review
Steeds als we problemen op hadden gelost lieten we dit aan elkaar en de groep zien om ervoor te zorgen dat iedereen up to date was. Dit was ook gelijk een mooi moment om na te gaan of anderen het met onze visie van verbetering eens waren.
Workshop
- Root cause analysis
Elk probleem heeft een reden waarom het net niet helemaal lekker valt. Dit zijn geen dingen als errors, maar bijvoorbeeld manieren om de gebruiker meer controle te geven over zijn acties. Er is dan dus geen definitie van wat er goed of fout is. Ik kijk dan naar wat er in een feature ontbreekt waardoor het niet helemaal lekker voelt en vervolgens implementeer ik dit.



Hierboven is te zien hoe je als speler tijdens de vliegende camera de optie hebt om te stoppen. Dit was voorheen niet zo waardoor het voor spelers het gevoel gaf dat ze geen controle hadden. Nu kunnen ze ook tijdens het vliegen nog doen wat ze willen en zelfs terug naar het begin gaan zodat de speler niet elke keer hoeft te wachten totdat de animatie helemaal klaar is.
Resultaat
Het resultaat is te vinden op de pagina Transfer Document.
Validatie
We hebben opnieuw builds gemaakt van de game nadat we alles hadden gepolisht. Deze hebben we gedeeld met anderen en gebaseerd hierop hebben we nog een overzicht kunnen maken wat er nog beter kan voor in het Transfer Document.
Gebruikswijze
Alles wat ik heb gedaan is gebruikt om een zo netjes mogelijk eindproduct op te leveren zodat de volgende groep geen kleine dingen hoeft te fixen, maar gewoon verder kan gaan met nieuwe features toe te voegen.