Pollution Algoritme (Implementatie)

Hoe implementeer ik een vooraf gemaakt algoritme, zodat het in de game precies werkt zoals verwacht?

In de devlog entry Pollution Algoritme (Creatie), leg ik uit hoe ik een algoritme heb gemaakt die van een bepaald stroomverbruik, een nieuwe world pollution value berekent. Dit is leuk uitgedacht in theorie, maar het belangrijkste is dat het ook uiteindelijk werkt in de game. In deze entry laat ik zien hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.


Onderzoeksmethoden

Field

  • Document analysis

Ik heb natuurlijk de documenten erbij gepakt die ik in de entry Pollution Algoritme (Creatie) laat zien. Gebaseerd op deze documenten heb ik het gemaakt.


Lab

  • Data analytics

Nadat het algoritme op zijn plek stond, was het natuurlijk tijd om variabelen zoals de world pollution value multiplier (bepaalt hoe drastisch de wereld verandert bij een bepaalde score), te tweaken zodat de scores een realistische en verwachte verandering geven aan de world pollution value. Ik heb bepaalde wattages ingevoerd en gekeken hoe drastisch dit de wereld verandert en de multiplier aangepast totdat de resultaten gewenst waren.


Workshop

  • Prototyping

De uiteindelijke code is verdeeld in meerdere scripts. Elke script heeft zijn eigen taak.

Het eerste wat er opgeroepen wordt is de ChangeWorldPollutionValue method. Hierin wordt de worldpollutionvalue gelijkgesteld aan de uitkomst van het algoritme.

De CalculateWorldPollutionValue method berekent eerst de playerscore. Vervolgens neemt hij deze playerscore samen met de oude worldPollutionValue mee om tot een nieuwe worldPollutionValue te komen.

Resultaat

Het resultaat is een systeem dat ervoor zorgt dat je een willekeurig getal in kan voeren voor de verbruikte wattage en dat gebaseerd hierop een score wordt berekent en gebaseerd daarop een nieuwe world pollution value.

Hoe dit werkt is terug te vinden in het Eindproduct.


Validatie

Door zelf te klikken op de knop met verschillende waardes kon ik zien of alles werkte zoals ik wilde. Vervolgens hebben we het anderen laten spelen met de vraag of er duidelijk iets verandert in de wereld in hun ogen. De mensen die 1 keer klikte zagen bijna geen verschil en de mensen die vaker klikten wel. Dit is dus inderdaad hoe het uiteindelijk zou moeten zijn dat je pas na langere tijd van goede energiebesparing significante resultaten ziet en niet na 1 dag al.

Daan van Eijl | CTOUCH
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin